Lyxliv i Sydney..

Vi ar tillbaks i var favoritstad och njuter av sista tiden i Australien!! Vilket innebar ata ute, fika och shopping!!

Mal: Noll pa kontot vid hemkomst!!

Ses snart!! :D <3 <3

ByeBye Cairns!

Nu har vi vart här i Cairns i hela 11 dagar och det har vart helt underbart!!!  Helt klart ett favoritställe längs östkusten !!

Vi har spenderat mycket tid vid lagunen, det har vart sjukt varmt här dessa dagar och eftersom vi åker hem om en vecka så är vi tacksamma för fint väder innan vi åker ! Men har hört att det är varmt vårväder hemma så det gillas! :D Har även umgåtts med Skåne-Elin flitigt och ikväll är det vår sista kväll tillsammans så det uppmärksammades, med glass på vårat favvoställe, nyss!

Idag har vi legat vid lagunen och på eftermiddagen hann vi även med lite shopping! Blir svårt att hålla i pengarna när det finns så mycket fint.. Imorgon flyger vi till Sydney igen, ska bli jättekul att komma tillbaka dit ! :D

På "Att göra listan" i Sydney står ; äta asmycket sushi, shoppa, shoppa, shoppa, och äta våran favoritglass (har favoritglasställen längs hela östkusten nu!) Såklart i den mån pengarna räcker! hehe.

På onsdag flyger vi mot Sverige! Hörs från Sydney!

Nu : Packning!!!!!!!

Puss & kraam från oss!! <3 :)

Skåne-Elin gästar

Efter skummat igenom Lotorps i särklass coolaste (och säkerligen enda) blogg, kan jag snabbt konstatera att det har censuerats duktigt ifrån verkligeheten. Dessa två töser har inte varit sena med att besöka diverse barer, pubbar och nattklubbar längs Down Unders östkust. Detta är dock något Skåneredaktionen vill uppmärksamma och bjuder på några härliga bilder som jag hoppas att alla i landet lagom kan stå ut med:)

¨

För att förtydliga evetuella spekulationer vill jag förstärka att Amanda hållt sig på det torra. Dock faller inte Sofia in i denna katigori. Fritt för tolkning, men ett värdefullt tips till vännerna där hemma: sätt aldrig en kundvagn i Sofias händer en lördagkväll.... Skämt och sido så är det två väldigt goa och underbara tjejer jag har fått förmånen att lära känna och hoppas starkt på ett Skånebesök i sommar :) Over and out!

De senaste veckorna...

... har vi inte varit några bra bloggerskor! Senast vi skrev var vi i Agnes Water, känns som det var hundra år sen nu, mycket har hänt och vi är med om så mycket nytt att allt tillslut bara flyter samman till underbara dagar i detta härliga land!

Ska försöka återberätta vad vi haft för oss sedan Agnes Water. Efter tio dagar i den lilla lilla byn akte vi vidare uppåt mot Airlie beach, spenderade natten på bussen och kom fram till ett regnigt Airlie. Vi skulle åka ut med båt och segla runt Whitsundays i tre dagar och regn var ju det sista vi ville ha. Regnet hade öst ner i flera dagar och de vi träffade som redan gjort det beskrev hemska seglingar där de varit tvungna att sitta under däck dygnet runt för att man inte kunde vara ute i regnet. Det spöregnade hela måndagen och vi var helt inställda på att få tillbringa dagarna under däck, boka om datum kunde man inte och inte heller få pengar tillbaka.
På tisdagmorgon gav vi oss iväg med båten, och vädergudarna måste verkligen gilla oss för när vi lämnade Airlie bakom oss såg vi blå himmel och sol! Vi spenderade tre härliga dagar på båten, med klarblå himmel och sol! Solade på däck, snorklade och såg massa coola fiskar och besökte Whiteheaven beach (googla!!). Vi sov i en liten koj, man klev ner i en liten liten lucka och där var det en dubbelmadrass. På nätterna kunde vi ligga och titta på stjärnorna, mysigt!

Efter Airlie åkte vi till Townsville, en jättemysig stad! Där hade vi för första gången ett rum för oss själva vilket kändes väldigt lyxigt! Därifrån tog vi också en dagstur ut till Magnetic Island(googla). Tog färjan på morgonen, spenderade dagen med att gå till de olika bukterna, fick avbryta vår hajk när Manda fick skoskav, hade tur och fick istället skjuts av några locals till en fin strand där vi tillbringade resten av dagen. Underbart!

Därefter begav vi oss mot Cairns, där vi befinner oss nu. Har än så länge haft underbart väder med 35 grader varje dag och vi älskar denna mysiga stad!! Här har vi mött upp vår skåning Elin och vår göteborgare Olivia! Har haft en grym första vecka här i Cairns. Har ett jättebra hostel med gratis mat på kvällarna :D Spara pengar is the shiet! Passar utmärkt eftersom vi flyger till Sydney om en vecka och då blir det efterlängtad shopping!!(även om vi redan tjuvstartat) Om dagarna ligger vi mest vid lagunen och gottar oss. The big happening of the week (om Sofia får säga det själv) var när Fia hoppade fallskärm i torsdags, det var grymt!! Kändes verkligen som att flyga!!

Bilder kommer senare eftersom internet strejkar...